Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

5 redenen waarom on-site-support in de zorg heel hard nodig is

Besparingen zijn een vaak besproken onderwerp in de zorgsector. Hierbij worden kritisch verschillende aspecten bekeken die mogelijk in aanmerking komen. Eén gebied waar je zeker niet mag bezuinigen? On-site support. Keer op keer merken we dat zorginstellingen hier een grote behoefte aan hebben. Daarom bespreken we in deze blogpost vijf redenen waarom on-site support absoluut noodzakelijk is en blijft.

1. Snelle probleemoplossing op elke locatie

Veel zorgmedewerkers zijn traditioneel mobiel. Maar in het tijdperk van hybride werken is verspreid werken alleen maar toegenomen. Steeds meer gebruikers beheren elektronische cliëntendossiers op hun laptop of tablet. Formulieren worden steeds minder gebruikt, en dat is best wennen voor mensen die in de zorg werken. Velen van hen hebben namelijk geen technische achtergrond en richten zich op hun zorgtaken. Overschakelen naar moderne technologie vergt heel wat van hen. Daarom is het handig als ze snel een expert kunnen inschakelen wanneer een apparaat het even niet doet, waar ze zich op dat moment ook bevinden.

2. Vliegensvlugge resets, altijd en overal

In zorglocaties is doorgaans een netwerk aanwezig. Veel medewerkers én cliënten maken op hun mobiele apparaten gebruik van de beschikbare wifi-routers. Met enige regelmaat doen zich storingen voor, soms op meerdere locaties tegelijk. In zulke gevallen is het belangrijk dat je snel kunt resetten, zodat mensen niet gehinderd worden in hun online activiteiten. Met behulp van on-site support is dat te realiseren!

3. Hulp bij privacybescherming

In het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de NEN7510 is het cruciaal dat je privacygevoelige informatie goed afschermt. In de zorg gaat dat niet altijd helemaal goed. Soms sturen medewerkers bijvoorbeeld één e-mailupdate naar alle mensen die bij een bepaalde patiënt betrokken zijn. Ze weten niet dat dit in het kader van de AVG en NEN7510 niet mag. Het is daarom geen overbodige luxe om technische ondersteuning te hebben van specialisten die je hierop kunnen wijzen.

4. ‘Kant-en-klare’ nieuwe apparaten mét uitleg

Van tijd tot tijd hebben medewerkers nieuwe smartphones, tablets of laptops nodig. Het is prettig als een gebruiker een 'kant-en-klaar' apparaat ontvangt waarop alle essentiële software reeds geïnstalleerd is conform de wettelijke bepalingen en normen. Het is noodzakelijk om een gebruiker er direct uitleg bij te geven over aan- en uitzetten, bediening en gebruik. Met on-site support zorg je ervoor dat medewerkers meteen met elk nieuw apparaat aan de slag kunnen.

5. Helder overzicht van al je apparatuur

Wanneer je verschillende apparaten uitgeeft, wil je registreren waar deze zich precies bevinden. Wie gebruikt welk apparaat? En welke apparaten worden momenteel gerepareerd? Je wilt zulke zaken inzichtelijk hebben, niet alleen voor administratieve doeleinden, maar ook om in te grijpen wanneer een apparaat zoekraakt. In dat geval kun je het direct van je systeem afkoppelen en alle gegevens op afstand wissen, mits je alles goed geregistreerd hebt. Met on-site support is dat mogelijk!

Meer over on-site-support in de zorg

De complete ICT-oplossing voor jouw zorginstelling.

Hoe ziet on-site support er in de praktijk uit?

Als je met Wortell samenwerkt, zorgen wij ervoor dat een on-site support engineer op vaste dagen aanwezig is op jouw locatie(s) om eindgebruikers de nodige ondersteuning te bieden. Deze engineer neemt verschillende taken op zich:

  • Het bemannen van de IT-servicedesk voor gebruikers.
  • Het uitgeven en innemen van apparaten.
  • Het verstrekken van uitleg over hardware.
  • Het uitvoeren van updates.
  • Het controleren van hardware.
  • Het registreren van meldingen.
  • Het aanmaken van supporttickets.

Op basis van de aangemaakte supporttickets bepalen we de prioriteiten. We helpen gebruikers direct, zodat ze ongehinderd verder kunnen met hun werk!

De sterkste combinatie: technologie met een menselijke touch

Technologie moet gebruikers ondersteunen, niet verzwaren. Wil je jouw zorginstelling versterken door technologie te combineren met het menselijke aspect? Wortell staat klaar om je te helpen het beste van beide werelden te verenigen. Neem contact met ons op om jouw mogelijkheden te bespreken.

Meer informatie?

Meer over Werkplek

Ga naar Stap voor Stap naar succes: M365 Gebruikersadoptie
Blogpost / 30-1-2024

Stap voor Stap naar succes: M365 Gebruikersadoptie

Gemeenten kiezen Wortell om medewerkers mee te nemen bij hun digitale transformatie. In de Nederlandse gemeenten zijn flink veel veranderingen gaan...
Ga naar Vlaamse gemeenten gaan voor digitaal
Blogpost / 31-1-2023

Vlaamse gemeenten gaan voor digitaal

Wij bij Wortell Belgium werken met heel wat gemeenten en openbare diensten samen. Die gemeenten worden wel eens een beetje lacherig als log en stug om...
Ga naar De hybride werkplek, werkt die voor iedereen?
Blogpost / 9-6-2022

De hybride werkplek, werkt die voor iedereen?

Keren we massaal terug naar de werkplek, werken we vanop afstand of combineren we de twee? Het verbaast niemand dat hybride werken na de coronapandemi...
Ga naar 3 pijlers voor een veilige moderne werkplek voor jouw overheidsinstelling
Blogpost / 24-2-2022

3 pijlers voor een veilige moderne werkplek voor jouw overheidsinstelling

Een veilige, moderne werkplek inrichten. Hoe pak je dat precies aan bij een overheidsinstelling? We leggen het je uit aan de hand van drie pijlers.
Ga naar Je werkplek zelf beheren: do of don't?
Blogpost / 25-2-2022

Je werkplek zelf beheren: do of don't?

Werken doen we vandaag van op alle mogelijke locaties en apparaten. Bedrijven zijn daarom volop bezig met een transitie naar de cloud. Maar wat doe je...
Ga naar Je werkplek zelf beheren: do of don't?
Blogpost / 7-7-2023

Je werkplek zelf beheren: do of don't?

Voor de pandemie was de werkplek al flink aan het veranderen: technologieën werden steeds uitgebreider, waardoor de dynamiek van de werkplek...
Ga naar Betrokkenheid en productiviteit van thuiswerkende medewerkers verhogen
Blogpost / 31-5-2021

Betrokkenheid en productiviteit van thuiswerkende medewerkers verhogen

Productiviteit is onmogelijk los te zien van betrokkenheid. Ontdek in deze blog hoe je beide elementen van je thuiswerkende medewerker hoog kan houden...
Ga naar Hoe optimaliseer je je IT voor hybride werken met Microsoft 365?
Blogpost / 26-5-2021

Hoe optimaliseer je je IT voor hybride werken met Microsoft 365?

Klaar om hybride samen te werken? Dat doe je onder andere met intelligente communicatie gebaseerd op Teams Calling en Meetings.
Ga naar Synergics is nu Wortell: één missie, véél synergie
Blogpost / 2-9-2021

Synergics is nu Wortell: één missie, véél synergie

Vanaf 7 september 2021 was het zover: dan smolt het Belgische Synergics officieel samen met Wortell.
Ga naar Microsoft Inspire 2021 | 15 juli | In het teken van de hybride werkplek
Blogpost / 19-7-2021

Microsoft Inspire 2021 | 15 juli | In het teken van de hybride werkplek

Op 15 juli 2021 vond de tweede dag van Microsoft Inspire plaats. Experte Virginie geeft je de belangrijkste inzichten en innovaties mee.
Word meester in hybride vergaderen en stel je vergaderpubliek centraal Ga naar Word meester in hybride vergaderen en stel je vergaderpubliek centraal
Blogpost / 27-1-2021

Word meester in hybride vergaderen en stel je vergaderpubliek centraal

Videoconferenties en online vergaderen; een hybride werkcultuur die we moeten vastgrijpen zonder onze humane verbondenheid uit het oog te verliezen.