Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Waar op letten bij de aankoop van een nieuwe server | Wortell

Kennis
4-12-2020

Een nieuwe server aankopen is een zware investering met grote gevolgen op lange termijn. Je kiest dus best met zorg de server uit die het beste bij jouw bedrijf past. Grote merken leggen vaak andere klemtonen, waardoor het voor klanten soms moeilijk is om een duidelijk onderscheid te maken. Daarom is het handig te weten waar andere kopers op gelet hebben. Wij geven alvast onderstaande tips mee en vergelijken drie grote merken.

Voor die vergelijking baseren we ons op de bevindingen van het onderzoeksbureau Technology Business Research (TBR), dat een klantenbevraging deed bij bedrijven die onlangs servers van Dell, HPE of Lenovo aankochten. Uit dit onderzoek blijken de klanten overwegend positief over de drie merken, maar Lenovo spant duidelijk de kroon. Maar liefst 97% namelijk, zou bij een volgende aankoop opnieuw voor Lenovo kiezen. Zowel het design, de kostprijs en de betrouwbaarheid van de server scoorden hoog.

aankoop-nieuwe-server-01Hieronder kan je alvast drie tips terugvinden om ervoor te zorgen dat jij de server in huis haalt die het meest geschikt is voor jouw organisatie:

Tip 1: let vooral op betrouwbaarheid en prestaties

Je wil uiteraard vooral kunnen rekenen op je aangekochte server, die liefst altijd en overal bereikbaar is voor jouw medewerkers. Er mag geen data verloren gaan en continuïteit is ontzettend belangrijk – je bedrijf moet blijven draaien. Ga dus op zoek naar een merk met een uitmuntende reputatie op het vlak van betrouwbaarheid en prestaties.
Klanten gaven aan dat Lenovo hun hooggespannen verwachtingen kon inlossen. De servers van Lenovo zijn het meest betrouwbaar, en wie er recent een aankocht, zou dit opnieuw doen en zelfs aanraden aan anderen.

Tip 2: extra’s zijn méér dan ‘mooi meegenomen’

Design, onderhoudsgemak, gebruiksvriendelijkheid of een andere extra service lijken misschien geen topprioriteit, maar je kan er heel wat problemen mee vermijden. Uit de klantenbevraging blijkt dat de prijs niet langer het doorslaggevend argument is. De studie toont aan dat net beheermogelijkheden en zelfs design vaak belangrijker zijn bij het maken van de aankoopbeslissing.
Lenovo lijkt goed begrepen te hebben dat organisaties hun IT zo eenvoudig en beheersbaar mogelijk willen maken. Kopers willen op lange termijn geld en tijd besparen door nu meer te betalen voor gebruiksvriendelijkheid en onderhoudsgemak. Let daarom ook op de schijnbaar kleine extra’s die de grote merken bieden.

Tip 3: zoek uit welk merk de trouwste klanten heeft

Natuurlijk leidt tevredenheid over de aankoop naar trouwere klanten. Daarom is het zeker een goed idee om studies op te vragen die peilen naar de merkentrouw. In de studie die je hieronder kan downloaden, kom je al heel wat te weten over de tevredenheid bij Lenovo, Dell en HPE. Daarnaast komt Lenovo ook in de laatste peiling naar voren als zijnde het merk met de hoogste klantentevredenheid. Acht op de tien respondenten, of 80% beoordeelden Lenovo’s technische diensten en ondersteuning als ‘uitstekend’ of ‘zéér goed’.

Alle drie merken hebben merkentrouw hoog op de agenda gezet. Dell en Lenovo boekten daarbij de mooiste resultaten. Zij zagen ook het minste verloop in hun klantenbestand. Verkopers van Dell en Lenovo lieten weten dat ze konden genieten van goede mond-aan-mond reclame en nieuwe klanten zich zelf kwamen aandienen. Natuurlijk uit het belang van klantentevredenheid zich nog op andere manieren maar het wordt hier alvast nog eens onderstreept.

Wij kiezen alvast voor onze Cloud-in-a-box oplossing voor Lenovo-hardware.

 

Nood aan advies op maat? Schrijf je in voor één van onze workshops.