Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Wortell helpt Rogiers met future proof moderne, hybride werkplek

Het familiebedrijf Rogiers, dat werd opgericht in 1956, levert machines van topmerken en focust op kwaliteit en duurzaamheid. Ondanks de digitale mindset binnen het bedrijf, werkte Rogiers nog met een ouderwetse Citrix-oplossing. Flexibel en hybride werken was een grote wens van het team, al voor er sprake was van corona. Wortell heeft een gestandaardiseerde, veilige en compliant werkomgeving binnen de Microsoft-cloud aangereikt. Wortell verzorgt ook het volledige beheer van de omgeving. Het team zorgt dat alles altijd up-to-date is en aan de meest recente wet- en regelgevingen voldoet. Door de standaardisatie en het vrijwel volledig geautomatiseerde beheer hebben de medewerkers van Rogiers een werkplek waarop ze kunnen rekenen. Zo straalt het team van Rogiers nog meer professionaliteit uit naar de klant.

Rogiers is gespecialiseerd in verkoop, levering, installatie en onderhoud van alle klassieke tot computergestuurde machines en totaalprojecten. Het familiebedrijf, dat werd opgericht in 1956, levert machines van topmerken en focust op kwaliteit en duurzaamheid. Met drie vestigingen – in Waregem, Namen en Herentals – is het serviceteam altijd dicht bij de klant. 

Ondanks de digitale mindset binnen het bedrijf, werkte Rogiers nog met een ouderwetse Citrix-oplossing. Flexibel en hybride werken was een grote wens van het team, al voor de intrede van corona.  

Wortell heeft een gestandaardiseerde, veilige en compliant werkomgeving binnen de Microsoft-cloud aangereikt. Zo straalt het team van Rogiers nog meer professionaliteit uit naar de klant. 

Laura Rogiers - Verantwoordelijke HR bij Rogiers
Dankzij de toekomstbestendige oplossing die Wortell heeft aangereikt, kunnen onze medewerkers overal en altijd werken en stralen wij nog meer professionaliteit uit naar onze klanten.
Alle software van Rogiers draaide in een Citrix-omgeving. Dat zorgde voor de nodige problemen wanneer medewerkers op afstand wilden werken: van thuis of bij de klant. Het team heeft door de jaren heen enorm veel informatie verzameld zoals filmpjes, handleidingen en andere documentatie over hun machines. Die bestanden zijn van een zodanige omvang dat uitprinten geen optie is. Inloggen op de Citrix-omgeving zorgde nogal eens voor uitdagingen, zeker op locatie bij klanten. Dit gebeurde via een ingewikkelde VPN-omgeving en als de klant geen of geen goede internetverbinding had, was inloggen überhaupt niet mogelijk.
Rogiers is een technisch bedrijf met een digitale mindset. Hun machines zijn modern en toekomstbestendig en de wens ontstond om ook hun werkplek te moderniseren. Flexibel en hybride werken werd een doel. Toen het bedrijf een aantal jaar geleden voor de keuze stond om ofwel het ouderwetse serverpark te vervangen, ofwel de overstap te maken naar de cloud, was de keuze snel gemaakt. Uit het selectieproces kwam Wortell als de ideale partner met de juiste oplossing: een gestandaardiseerde, veilige en compliant werkomgeving binnen de Microsoft-cloud, inclusief alle ondersteunende diensten, en dit voor een vaste prijs per medewerker, per maand. Die aanpak leverde Rogiers ook een financiële optimalisatie op. Een keuze die Rogiers bij de introductie van het verplichte thuiswerken ten gevolge van de pandemie bovendien een enorme voorsprong opleverde. Ze hadden al een digitale werkplek uitgebouwd en konden zich dus perfect van thuis uit organiseren. 
Inmiddels werkt het team van Rogiers met Microsoft Surface-computers. Inloggen vanop afstand, of dat nu op locatie bij de klant is of thuis aan de keukentafel, is geen enkel probleem meer. Heeft de klant geen (goede) internetverbinding, dan kan er gewoon worden ingelogd via 4G op de smartphones van de medewerkers. Er is immers maar weinig nodig om met Microsoft 365 en de Surface aan de slag te gaan. Een offerte opzoeken en uitprinten voor de klant? Een filmpje benaderen om te tonen aan de klant? Dat is nu allemaal een fluitje van een cent. Handleidingen, technische documentatie, facturen: de klant kan alles centraal terugvinden op een persoonlijke portaalpagina. Kortom, de oplossing van Wortell zorgt ervoor dat Rogiers haar dienstverlening heeft kunnen verbeteren.

Wortell verzorgt het volledige beheer rondom Windows 10, Intune en Office365. Ook zorgt het team dat alles altijd up-to-date is en aan de meest recente wet- en regelgevingen voldoet. Door de standaardisatie en het vrijwel volledig geautomatiseerde beheer hebben de medewerkers van Rogiers een werkplek waarop ze kunnen rekenen, die eveneens op het vlak van security sterk is verbeterd. 

Het team van Rogiers denkt samen met Wortell al na over de volgende optimalisatie. Zij willen in de nabije toekomst ook met klanten en andere partners kunnen samenwerken binnen Microsoft Teams. En om de bereikbaarheid van hun medewerkers te garanderen, bekijken ze ook hoe de telefonie efficiënter ingeregeld kan worden via Teams Calling.

Laura Rogiers - Verantwoordelijke HR bij Rogiers
We werken graag samen met Wortell, onder andere omdat hun medewerkers proactief optreden. Wortell had nog maar net onze nieuwe werkomgeving geïmplementeerd, toen corona plots uitbrak. Op dat moment moesten we snel schakelen en zij dachten ook daarin heel goed met ons mee. Omdat nog niet alle medewerkers de opleiding hadden kunnen volgen, adviseerden ze ons bijvoorbeeld om Microsoft Teams nog niet open te stellen voor externen. Een waardevol advies, zo liepen we geen onnodig risico.
Zit jouw organisatie met een gelijkaardige uitdaging?

Ontdek Work. De moderne werkplek.

Een werkplek waarop je kunt rekenen. Slim geautomatiseerd en toekomstbestendig.