Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Microsoft Viva

Employee Experience Platform.
Koppel je telefonieomgeving aan Microsoft Teams en gebruik Teams als telefoontoestel. Met behoud van bestaande telefoonnummers en alle functionaliteit zoals je gewend bent. Zonder extra hardware of software

De echte Teams ervaring

  • Voeg telefonie toe aan Teams en verhoog productiviteit
  • Werkt op desktop en mobiel en geeft gebruikers vrijheid
  • De native Teams belervaring is bekend bij gebruikers

Verhoog de adoptie van Teams door telefonie te integreren Eenvoudige implementatie

Enterprise-level dienst

  • Globale infrastructuur gehost in Microsoft Azure
  • 24 uur per dag, 7 dagen per week monitoring en support
  • Enterprise niveau encryptie en beveiliging standaard inbegrepen

Kan in zeer korte tijd wereldwijd worden geimplementeerd

Eenvoudige implementatie

  • Met behoud van je bestaande telefooncentrale, telefoonnummers en functionaliteit
  • Geen extra hardware of software nodig, volledige cloud-based oplossing
  • Implementeer de oplossing alleen bij gebruikers die het nodig hebben

Laag risico, niet disruptief en kosteneffectief

Wat betekent nu eigenlijk bellen met Microsoft Teams?

Microsoft Teams is de digitale werkplek waarin een aantal handige tools met alle communicatie en informatie van het bedrijf samenkomen. Met Teams stroomlijn je de communicatie tussen werknemers. Je kunt werknemers indelen in teams, de betrokken (externe) partners toevoegen en de nodige bestanden en informatie met elkaar delen. Binnen deze teams kun je kanalen aanmaken waarmee de nodige structuur kan worden aangebracht binnen een team. Via het tabblad chat kun je gesprekken houden met één of meerdere personen en dankzij oproepen is het mogelijk om te (video)bellen met collega’s.

Dankzij de Phone System Addon of met Business Voice kun je Teams nu ook gebruiken als volwaardige telefooncentrale. Je hebt hiermee binnen de Office365 beheeromgeving de beschikking over auto-attendants, wachtrijen, doorschakelingen, belgroepen en meer, zoals bij iedere andere telefooncentrale (PBX).

 

De eindbestemming staat vast maar de route nog niet?

Inmiddels heeft uw organisatie gekozen voor Teams inclusief telefonie maar ziet u door de bomen het bos niet meer? Dat kunnen wij ons heel goed voorstellen. Microsoft heeft Callings plans, het net aangekondigde Operator Connect en Business Voice beschikbaar. De markt heeft het over Unified Communication as a Service (uCaaS), Direct Routing as a Service (DRaaS) of andere varianten.

Wortell maakt de keuze echter een stuk makkelijker met twee opties die beiden in begrijpbare taal en uit eenvoudige bouwblokken bestaat. Het zijn feitelijk twee routes met het zelfde einddoel:

  1. Microsoft Teams wordt je telefooncentrale. Alle functionaliteit qua bellen en gebeld worden zit hiermee in Microsoft Teams; belgroepen, doorschakelingen, wachtrijen en rapportages. Bestaande telefoonnummers kunnen worden overgezet. Hierdoor wordt Teams je telefonieomgeving en kun je met de Teams client bellen en gebeld worden via jouw vaste telefoonnummer.
     
  2. We koppelen je bestaande telefooncentrale aan Microsoft Teams en gebruiken Teams als extra telefoontoestel. Met behoud van bestaande telefoonnummer en alle functionaliteit van de telefooncentrale blijft ook daar. Zo kun je met een vast toestel, een softclient en de Teams client bellen en gebeld worden via je bestaande telefonieomgeving. De Teams client registreert zich als toestel op je telefooncentrale.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook situaties te bedenken waarbij bovenstaande routes niet passen. Uw telecom contract loopt nog een aantal jaren door of misschien bent u wel erg content met de beltarieven bij uw huidige provider. Het kan ook voorkomen dat de migratie start bij een Lync of Skype for Business omgeving met Enterprise Voice al actief. Soms komen we specifieke situaties tegen die wat meet voorwerk nodig hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan specifieke callcenter functionaliteiten of compliance recording in geval van een financiele instelling die moet voldoen aan MiFID II regelgeving.

Wortell kan u dan ondersteunen met een architectuur fase voordat de daarwerkelijke bouw en configuratie kan plaatsvinden. De architect en de aannemer, we beschikken over de nodige consultancy en engineering power op dit vlak.

Bundel zakelijke telefonie en samenwerken in één oplossing

Vereenvoudigde IT geeft flexibiliteit

  • Reduceer het aantal applicaties dat gebruikers nodig hebben om hun werk te doen
  • Verbeter de flexibiliteit en efficiëntie.
  • 72% van werknemers zal op afstand werken in 2021
  • Lagere supportkosten en hogere productiviteit

Haal alles uit Microsoft Teams

  • Samenwerken met spraak zorgt voor een toename van meer dan 50%
  • 80% van totale werktijd wordt besteed aan samenwerken
  • 62% van medewerkers maakt verbinding met meetings via mobiele devices
  • Zakelijke doelstellingen worden sneller bereikt als mensen graag samenwerken

Behoud van bestaande investeringen in telefonie

  • Bestaande telefonieplatformen bieden een brede waaier
  • Geen extra hardware of software nodig, volledige cloud-based oplossing
  • Door Microsoft Teams te integreren nemen de voordelen van samenwerken en integratie toe

 

Gratis proberen?

Probeer 30 dagen gratis met 25 gebruikers

  • Testen zonder disruptie van bestaande telefonie
  • Bepaal zelf welke gebruikers gaan bellen met Microsoft Teams
  • Ervaar het gemak waarmee gebruikers kunnen samenwerken
Koppel je telefonieomgeving aan Microsoft Teams en gebruik Teams als telefoontoestel. Met behoud van bestaande telefoonnummers en alle functionaliteit zoals je gewend bent. Zonder extra hardware of software

De echte Teams ervaring

  • Voeg telefonie toe aan Teams en verhoog productiviteit
  • Werkt op desktop en mobiel en geeft gebruikers vrijheid
  • De native Teams belervaring is bekend bij gebruikers

Verhoog de adoptie van Teams door telefonie te integreren Eenvoudige implementatie

Enterprise-level dienst

  • Globale infrastructuur gehost in Microsoft Azure
  • 24 uur per dag, 7 dagen per week monitoring en support
  • Enterprise niveau encryptie en beveiliging standaard inbegrepen

Kan in zeer korte tijd wereldwijd worden geimplementeerd

Eenvoudige implementatie

  • Met behoud van je bestaande telefooncentrale, telefoonnummers en functionaliteit
  • Geen extra hardware of software nodig, volledige cloud-based oplossing
  • Implementeer de oplossing alleen bij gebruikers die het nodig hebben

Laag risico, niet disruptief en kosteneffectief

Wat betekent nu eigenlijk bellen met Microsoft Teams?

Microsoft Teams is de digitale werkplek waarin een aantal handige tools met alle communicatie en informatie van het bedrijf samenkomen. Met Teams stroomlijn je de communicatie tussen werknemers. Je kunt werknemers indelen in teams, de betrokken (externe) partners toevoegen en de nodige bestanden en informatie met elkaar delen. Binnen deze teams kun je kanalen aanmaken waarmee de nodige structuur kan worden aangebracht binnen een team. Via het tabblad chat kun je gesprekken houden met één of meerdere personen en dankzij oproepen is het mogelijk om te (video)bellen met collega’s.

Dankzij de Phone System Addon of met Business Voice kun je Teams nu ook gebruiken als volwaardige telefooncentrale. Je hebt hiermee binnen de Office365 beheeromgeving de beschikking over auto-attendants, wachtrijen, doorschakelingen, belgroepen en meer, zoals bij iedere andere telefooncentrale (PBX).

 

De eindbestemming staat vast maar de route nog niet?

Inmiddels heeft uw organisatie gekozen voor Teams inclusief telefonie maar ziet u door de bomen het bos niet meer? Dat kunnen wij ons heel goed voorstellen. Microsoft heeft Callings plans, het net aangekondigde Operator Connect en Business Voice beschikbaar. De markt heeft het over Unified Communication as a Service (uCaaS), Direct Routing as a Service (DRaaS) of andere varianten.

Wortell maakt de keuze echter een stuk makkelijker met twee opties die beiden in begrijpbare taal en uit eenvoudige bouwblokken bestaat. Het zijn feitelijk twee routes met het zelfde einddoel:

  1. Microsoft Teams wordt je telefooncentrale. Alle functionaliteit qua bellen en gebeld worden zit hiermee in Microsoft Teams; belgroepen, doorschakelingen, wachtrijen en rapportages. Bestaande telefoonnummers kunnen worden overgezet. Hierdoor wordt Teams je telefonieomgeving en kun je met de Teams client bellen en gebeld worden via jouw vaste telefoonnummer.
     
  2. We koppelen je bestaande telefooncentrale aan Microsoft Teams en gebruiken Teams als extra telefoontoestel. Met behoud van bestaande telefoonnummer en alle functionaliteit van de telefooncentrale blijft ook daar. Zo kun je met een vast toestel, een softclient en de Teams client bellen en gebeld worden via je bestaande telefonieomgeving. De Teams client registreert zich als toestel op je telefooncentrale.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook situaties te bedenken waarbij bovenstaande routes niet passen. Uw telecom contract loopt nog een aantal jaren door of misschien bent u wel erg content met de beltarieven bij uw huidige provider. Het kan ook voorkomen dat de migratie start bij een Lync of Skype for Business omgeving met Enterprise Voice al actief. Soms komen we specifieke situaties tegen die wat meet voorwerk nodig hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan specifieke callcenter functionaliteiten of compliance recording in geval van een financiele instelling die moet voldoen aan MiFID II regelgeving.

Wortell kan u dan ondersteunen met een architectuur fase voordat de daarwerkelijke bouw en configuratie kan plaatsvinden. De architect en de aannemer, we beschikken over de nodige consultancy en engineering power op dit vlak.

Bundel zakelijke telefonie en samenwerken in één oplossing

Vereenvoudigde IT geeft flexibiliteit

  • Reduceer het aantal applicaties dat gebruikers nodig hebben om hun werk te doen
  • Verbeter de flexibiliteit en efficiëntie.
  • 72% van werknemers zal op afstand werken in 2021
  • Lagere supportkosten en hogere productiviteit

Haal alles uit Microsoft Teams

  • Samenwerken met spraak zorgt voor een toename van meer dan 50%
  • 80% van totale werktijd wordt besteed aan samenwerken
  • 62% van medewerkers maakt verbinding met meetings via mobiele devices
  • Zakelijke doelstellingen worden sneller bereikt als mensen graag samenwerken

Behoud van bestaande investeringen in telefonie

  • Bestaande telefonieplatformen bieden een brede waaier
  • Geen extra hardware of software nodig, volledige cloud-based oplossing
  • Door Microsoft Teams te integreren nemen de voordelen van samenwerken en integratie toe

 

Gratis proberen?

Probeer 30 dagen gratis met 25 gebruikers

  • Testen zonder disruptie van bestaande telefonie
  • Bepaal zelf welke gebruikers gaan bellen met Microsoft Teams
  • Ervaar het gemak waarmee gebruikers kunnen samenwerken

Microsoft Viva, dé nieuwe aankondiging vanuit Microsoft. Het verbindt een aantal verschillende workloads en brengt het als onderdeel van Microsoft 365. Het bestaat uit vier onderdelen: Connections, Insights, Topics en Learning. In een reeks van 6 video’s en blogs bespreekt Franck met verschillende experts alle onderdelen van Microsoft Viva.

Maar voordat we dat gaan doen en op al deze onderwerpen de diepte ingaan lichten we ze alvast even heel kort toe:

  • Viva Connections: een digitale hub en opvolger voor wat wij kennen als het intranet.
  • Viva Insights: hiermee geeft Microsoft inzicht in hoe het met je gaat. Denk bijvoorbeeld aan work-life balance. Maar ook op een hoger niveau geven ze inzichten. Bijvoorbeeld hoe gaat de samenwerking binnen een team en tussen verschillende teams.
  • Viva Topics: dit gaat over het samenbrengen van informatie binnen je organisatie. Dit doet Microsoft op basis van Artificial Intelligence. Zo legt Microsoft een basis voor een kennisbank.
  • Viva Learning: dit is een interface over diverse lesmaterialen heen. Dit wordt allemaal gebracht binnen Microsoft Teams. 

Nu denk je misschien dat zijn vier onderwerpen en 6 video’s? Dat klopt! Los van de specifieke onderdelen van Microsoft Viva gaan wij ook in op de visie die Microsoft volgens ons heeft met de lancering van dit nieuwe platform. Daarnaast sluiten we af met de vraag of Microsoft Viva de standaard intranetoplossingen zoals we die nu kennen gaat vervangen.

Dus kortom: blijf ons volgen voor alles over Microsoft Viva!

1. Microsoft Viva als Employee Experience platform

Microsoft positioneert Viva als Employee Experience platform. En dan gaan onze oren echt open. Wat vinden wij daarvan? In deze video praten Jaïr Hokstam en Franck van Diest over Microsoft Viva, de term Employee Experience, trends in de markt en wat het voor jouw organisatie kan betekenen.

Bekijk snel de video of lees de blog.
 

2. Viva Connections: de hub die alles samenbrengt?

In aflevering 2 gaan we uitgebreid in op Viva Connections, een van de onderdelen van Microsoft Viva. Robert is MVP en daarom onderdeel van de Microsoft Dev Kitchen. Ondanks dat veel van wat hij gezien heeft nog NDA is, heeft hij genoeg inzichten over Microsoft Viva die hij kan delen. Lees daarom snel deze blog over Microsoft Viva en in het bijzonder Viva Connections.

Bekijk snel de video of lees de blog.

3. Viva Topics: grootste probleem in kennismanagement gekraakt

In aflevering 3 gaan we uitgebreid in op Viva Topics, een van de onderdelen van Microsoft Viva. Martin Kras is al langere tijd bezig met de voorloper van Viva Topics namelijk Project Cortex. Als expert gaat hij in deze video verder in op Viva Topics en de mogelijkheden die dit organisaties gaat bieden. Viva Topics kraakt wat ons betreft het grootste probleem in kennismanagement!

Bekijk snel de video of lees de blog.

4. Viva Learning: breng kennis en adoptie naar een hoger niveau

In aflevering 4 gaan we uitgebreid in op Viva Learning, een van de onderdelen van Microsoft Viva. Binnen Viva Learning worden diverse trainingsmaterialen en cursussen aangeboden voor jouw organisatie. In deze video delen Hans, Alroye en Franck hun eerste indruk van Viva Learnings en hoe zij denken dat je het in kunt gaan zetten binnen je organisatie.

Bekijk snel de video of lees de blog.

5. Viva Insights: maakt de Employee Experience compleet

In aflevering 5 gaan Robert en Franck uitgebreid in op Viva Insights, een van de onderdelen van Microsoft Viva. Robert is MVP en daarom goed op de hoogte van alles wat met Microsoft Viva te maken heeft. Dit keer gaan we verder in op Viva Insights. Bekijk in de video snel wat Viva Insights te bieden heeft.

Bekijk snel de video of lees de blog.

6. Microsoft Viva: het einde van het out-of-the-box intranet?

Welke impact heeft Microsoft Viva op standaard intranet oplossingen? Gaat Microsoft Viva deze oplossingen vervangen of heeft een standaard intranet oplossing op het Microsoft platform nog bestaansrecht? Exact dit is waar Corné van Bunnik en Franck van Diest in deze video op in gaan.

Bekijk snel de video of lees de blog.

Kennis

Blogpost / 19-7-2021

Microsoft Inspire 2021 | 15 juli | In het teken van de hybride werkplek

Op 15 juli 2021 vond de tweede dag van Microsoft Inspire plaats. Experte Virginie geeft je de belangrijkste inzichten en innovaties mee.